Контрольне аудіювання
ГРУШІ — ДВІ І ОДНА
Якось ми з Оксаною сиділи на лаві у
сквері. Повз нас стежкою пройшла бабуся. В одній руці вона несла кошик з
грушами, другою спиралася на сукувату палицю.
Спіткнулася бабуся і мало не впала. А
кошик не втримала, випустила з рук, і груші розсипалися.
— От лихо! — скрушно зітхнувши, мовила
бабуся й заходилася збирати груші.
Тільки їй, старенькій, дуже важко було
нахилятися. Та вона ще й не добачала: мацає, мацає рукою навколо себе, аж поки
знайде якусь грушу.
Я підійшов до бабусі і почав показувати,
де вони лежать.
— Ось… ось… — тикав пальцем.
А коли бабуся мацала не там, куди
показував, то аж сердився: —Та не там! Ось тут!
До нас підбігла Оксана. Але вона не
стала підказувати. Присіла навпочіпки, швиденько зібрала груші у фартушок і
висипала в кошик.
— Всі? — спитала бабуся.
— Всі! — дружно відповіли ми.
— Спасибі, дітки, що допомогли,—
подякувала вона і простягнула нам груші.
— Це тобі, дівчинко,— бабуся дала Оксані
дві здоровенні з рум’яними боками груші
—А це тобі хлопчику…
У руці у мене опинилася одна груша,
також велика й рум’яна. Бабуся ще раз подякувала, попрощалася й пішла далі.
Ми раді були. Одразу ж побігли додому
розповісти мамі, як допомогли старенькій і які гарні груші вона дала нам. Мама
теж раділа, що в неї такі виховані та чемні діти.
— Молодці, молодці! — хвалила. А потім
помітила, що в Оксани дві груші, а в мене одна.
Вона з подивом дивилася на мене.
— Ти вже встиг з’їсти другу?
— Ні, не їв,— відповів я.— Бабуся дала
Оксані дві, а мені тільки одну.
— Чого ж це? — не зрозуміла мама.
— Не знаю… Може, тому, що Оксана
дівчина, або тому, що мала?
Я здвигнув плечима.
— Та ні, тут щось не те,— не погодилась
мама.— Ану розкажіть докладніше, як ви допомагали бабусі.
І ми розповіли.
— От тепер мені зрозуміло, чому вона
тобі, Ромо, тільки одну грушу дала,— сказала мама,— а могла б зовсім не дати.
— Чому? — зніяковів я.
— А ти сам добре поміркуй,— відповіла
мама.
Б. Комар
____________________________________________________________________
Контрольне аудіювання 3 клас
ГРУШІ —
ДВІ І ОДНА (за Б. Комар.)
1. Назвіть головних
дійових осіб оповідання.
а) Рома, бабуся;
б) Рома, Оксана, бабуся, мама;
в) Бабуся, Рома, Оксана.
2. Що сталося з
бабусею?
а) Вона впала й не могла піднятися;
б) вона розсипала груші;
в) вона не могла нести важкий кошик.
3. Як допоміг бабусі
Рома?
а) Він показав, де лежать розсипані груші;
б) він зібрав груші і поклав у бабусин кошик;
в) він узяв кошик і поніс.
4. Як допомогла бабусі
Оксана?
а) Сказала, скільки груш ще не зібрано;
б) швиденько зібрала груші у фартушок і висипала в
кошик;
в) покликала на допомогу брата.
5. Визнач тему цього
оповідання і запиши її.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Хто сказав подані
слова? З’єднай лініями.
— От лихо! мама
—Та не там! Ось тут!
бабуся
— А ти сам добре поміркуй! Рома
7. Встанови послідовність.
— Я підійшов до бабусі і почав показувати, де вони
лежать.
— Бабуся дала Оксані дві, а мені тільки одну.
— Повз нас стежкою пройшла бабуся.
— Вона з подивом дивилася на мене.
8.
Дай відповідь на запитання: Чому бабуся по різному віддячила дітям?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Комментариев нет:
Отправить комментарий